Kraći program ritmike i plesa nadopuna je sportskom programu. Definiran je kao obogaćivanje redovnog programa sa specifičnim sadržajima iz područja sporta, ritmike i plesa.
Važnost ritmično – plesnog odgoja za djecu predškolske dobi očituje se kroz poticanje osjeta za tijelo u pokretu, svijest o prostoru u kojem se pokret ostvaruje, potiče osjećaj za ritam i pokret, potiče suradnju s drugima te razvija maštu i kreativnosti (Janković, 2010).
Djeca se spontano kreću uz glazbu te se kroz plesnu aktivnost može pozitivno utjecati na razvoj biotičko – motoričkih znanja te poboljšanje motoričkih sposobnosti. Ujedno se razvija osjećaj za ljepotu kreativnog izražavanja te stvaralaštvo pokretom. U predškolskoj dobi ples i igra se prožimaju. U igri je dijete opušteno i motivirano te se na takav način otvara put učenju. Igra i glazba potiču kod djece prirodnu potrebu za kretanjem, a obje aktivnosti potiču pozitivne emocije (Cetinić, Vidaković Samardžija, 2014).
Kraćem programu ritmike i plesa vodit ćemo se multidisciplinarnom pristupu planiranja i realizacije plesnih aktivnosti u ustanovi ranog i predškolskog odgoja. Kako bi podupirale cjelovit odgoj i razvoj djeteta, plesne aktivnosti trebaju biti prožete igrom kao temeljnom aktivnosti svojstvenom djetetu. Kod planiranja plesne aktivnosti za djecu predškolske dobi, treba voditi računa o plesnim strukturama koje podupiru prirodne oblike kretanja. Osim navedenog, plesnim strukturama potiče se razvoj glazbene i estetske izražajnosti pokreta.